13 Eylül 2010 Pazartesi

deney

içimden bir ses 'girme bu kapıdan diyor. Uzun zamandır görmediğim, bilerek ve isteyerek uzaklaştığım kaç kişi içerdedir şimdi? yine de giriyorum o kapıdan. herkes burada. bıraktığım, ayrıldığım, kavga ettiğim, şiirlerine, yazılarına, resimlerine, plastiklerine, suratlarına, ellerine, akıllarına, hayatlarına sövüp gittiğim gibiler. ben de eskisi gibiyim sadece artık o kadar sinirli değilim. dünyanın yükü, alemin derdi banaymış gibi hissetmiyorum.

kardeşim gitmiş, şehirde kalmışım, kıyafetler toplanmış, boşalan bir elbise dolabından daha hüzünlü olan bir şey varsa o da boşalan bir makyaj konsoludur.

fark etmez, şehir anlamaz, duvardaki resimler, uçuşan perdeler, eşyanın dili olmaz. ben konuşurum onları.

bu yazı bir yere gitmeyecek.
giden mutlu mu şimdi? çünkü bu yazı bir yere gitmeyecek.


deneysel sanat deyip duruyordu, dayanamadım, tutamadım çenemi yine. Yaptığı şeyin olmadığını eminim kendisi de biliyordu. Yeteneksizliğine kılıf, bahane, örtü arıyordu, becerilemeyen her şeye ‘deneysel’ deniyordu.

Sanatın deneyseli olmaz çünkü sanat adına yapılan her türlü faaliyet zaten deneyseldir, yaratmaya ve denemeye, fark yaratmaya yönelik olan, sanattır.

İçkiyi masada bırakıp gidiyorum. Sarhoşum, sinirliyim, sanattan bana ne, yapmışsın ama olmamış işte, neyse ne!


msd

6 yorum:

¿NrN? dedi ki...

nefes al, nefes ver..

öykü dedi ki...

sıkıntılar gerıde kalsın ıstıyorum artık...

geçecek.

Elif Gizem dedi ki...

öfkeli insan profili:) sanat deneysel olamaz. içten gelir ve yansıtılır. sanatta ancak gelişmeler olabilir. o da ruhla doğru orantılı olabilir diye düşündüm bir an.

selçuk dedi ki...

nurun;
nefesimi tuttum, bakalım ne kadar .

öykü;
bak şimdi de sen bana geçecek diyorsun, geçecek tabi.. sen kendine iyi bak.

elif;
ben de onu söylüyorum diye tahmin ediyorum, deneyi filan olmaz, sadece yapılır. yapılan her şey zaten daha önce yapılmayanı yapmaya çalışmak deneyimidir. ama o kadar çok sanatçı arkadaşımız var ki; başka kimseye sıra gelmiyor sanat yapmak için.

¿NrN? dedi ki...

selçuk, parka gidelim.. beni bir ağacın dibine gömelim..

Burcu dedi ki...

Deneysel sanat :) bu hayat da deneysel zaten, beceremezsek deniyorduk sadece deriz...